Seo Optimizacija Sajta

Šta je SEO OPTIMIZACIJA ?

SEO optimizacija web sajta za pretraživače (Search Engine Optimization) je proces unapredjenja kvaliteta i količine saobraćaja od pretraživača ka web sajtu preko prirodnih (organskih ili algoritamskih) rezultata pretrage. Tipično, što je sajt bolje rangiran (npr. u pretragama izlazi medjuu prvima na googlu), više će saobraćaja biti preusmereno sa pretraživača na njega. SEO može da učini različite vrste pretraga, uključujući pretragu slika, lokalne pretrage i drugo.Kao strategija, SEO razmatra način funkcionisanja pretraživača kao i pojam koji ljudi pretražuju. Optimalizovanje veb-sajta prvenstveno obuhvata menjanje sadržaja i HTML kodiranje koje dovesti do poboljšanja njegovog rangiranja vezano za specifične ključne reči, i da ukloni prepreke prilikom indeksiranja sadržaja veb-sajta od strane pretraživača.

Za osnovno razumevanje SEO optimizacije najpre bi trebalo razjasniti da postoje dve grupe faktora koji utiču na rangiranje na Google pretraživaču. Samim tim i tehnike koje se koriste pri optimizaciji sajtova mogu se grupisati u dve oblasti:

  • On-site SEO
  • Off-site SEO

On-site SEO je deo optimizacije koji se radi na samom sajtu. Kodiranje, tagovi, tehnički elementi na samim stranicama i fajlovima koji su na serveru koji utiču kao faktori za rangiranje. Takođe, tu spada i organizacija web stranica, elemenata na samoj stranici, izbor, količina slika, tekstova, video materijala i ostalog, kao i njihov međusobni odnos, frekvencija dodavanja sadržaja, i mnogo toga sličnog.

Off-site SEO je deo koji se odnosi na sve što je vezano za vaš sajt a nije na vašem serveru. Linkovi sa drugih sajtova prema vašem, pominjanje vašeg brenda ili adrese sajta, aktivnost vaših zvaničnih naloga na društvenim mrežama, pojavljivanje sajta na nalozima drugih ljudi i firmi…

Zašto je SEO važan? – Korisnici veoma retko gledaju dalje od prve strane pretraživača (Google, Yahoo, Bing..) zato je veoma važno da se vaš web sajt nalazi na prvoj strani pretraživača, što ste više prvom mestu to će više korisnika otići na vaš sajt i  potencijalno kupiti vaš proizvod ili se informisati o vašem brendu.