SEO vs AdWords – šta se više isplati?

SEO i AdWords su ključni za poziciju vašeg sajta na Google-u. Razlika se ogleda u tome što SEO nudi trajnije rešenje, ali i traži više vremena i posvećenosti. Sa druge strane, Google AdWords nudi instant rešenje koje odmah daje rezultate, jedina mana je što traje samo onoliko koliko i vaš budžet.

Oba rešenja mogu se koristiti nezavisno jedno od drugog, ali oba zavise isključivo od Google pravila. Ovaj pretraživač svesno daje parametre na osnovu kojih vrši rangiranje rezultata kako bi svako i sam mogao da utiče na pozicioniranje i to se zove SEO.

Google nudi i reklamiranje koje vas bez mnogo muke može staviti ispred svih drugih rezultata u pretrazi i to se zove Adwords. U ovom slučaju nije neophodno da radite SEO, ali može biti korisno.

Kako radi SEO (Search Engine Optimization)?

Optimizacija za pretraživačku mašinu je radnja koja za cilj ima postizanje bolje pozicije u organskoj pretrazi (rezultati koji nisu plaćeni). U ovoj pretrazi se na prvom mestu prikazuju sajtovi koji su najviše povezani sa rečima za kojima se pretražuje i za koje je Google utvrdio da predstavljaju autoritet u traženoj tematici.

seo optimizacija adwords google

Ukoliko neko ne može da pronađe vašu firmu na internetu, teško da će moći da kupi ono što vi prodajete, naruči vašu uslugu ili sazna gde se vi nalazite kako bi došao i pazario nešto u vašoj radnji. Uzmimo za primer da ste vi stomatolog i vaša ordinacija je u Beogradu i naravno imate i web sajt koji radi.

Probajte da ukucate u pretrazi „stomatolog Beograd“ ili „zubar Beograd“. Da li se vaš sajt nalazi u rezultatima pretrage na prvoj stranici? Ukoliko vaš sajt nije tu znači da vam je potrebna SEO optimizacija. Pretraga radi tako što kada neko ukuca „stomatolog Beograd“, Google pretražuje sve sajtove koji imaju ove reči. Da bi dao što bolje rezultate, ređa ih tako što najpre prikazuje  najrelevantnije, ažurne i sajtove koji pružaju najadekvatnije informacije. Na poziciju utiče i to da li vas preporučuju drugi sajtovi („backlinks“ ) kao i da li se tim sajtovima može verovati, ali i mnogi drugih faktora.

Imajte u vidu da je optimizacija proces koji traje i potrebno je da sajt redovno ažurirati u skladu sa promenama Googla.

Kako radi AdWords?

AdWords je Google proizvod koji omogućava reklamiranje sajtova u rezultatima pretrage. Ovo znači da možete da platite kako bi se vaš sajt našao na prvom (drugom, trećem..) mestu u pretrazi svaki put kada neko traži ono što vi nudite. Ovakva ponuda jeste neodoljiva jer već sutra možete da vidite svoj sajt na prvoj stranici na prvom mestu u pretraživaču kojeg svi koriste.

Konkretno, to znači da nije potrebno da prođu meseci u građenju linkova, pisanju tekstova, optimizaciji svega na sajtu, praćenju promena koje pretraživač unosi, sve ono što inače zahteva SEO optimizacija.

Kod ovakvog načina reklamiranja sami birate reči za koje želite da se oglasite, koliko ćete potrošiti na te reči, vreme prikazivanja, tekst koji će biti prikazan i podešavate mnoge druge parametre koji mogu doprineti kvalitetu oglasa.
Najbolje kod ovog načina reklamiranja je što plaćate samo kada neko klikne na vaš oglas. Pregled tj sam prikaz oglasa se ne naplaćuje što je dodatna pogodnost u odnosu na tracionalne načine reklamiranja gde plaćate čak i kada niko ne sluša ili ne gleda reklamu (radio i tv).

Logično da ćete za oglašavanje odabrati reči koje će kucati neko ko traži ovo što vi nudite. Kao i u ranije primeru, uzećemo da ste vi stomatolog iz Beograda koji ima sajt i upravo je podesio svoju prvu Adwords kampanju. Ukoliko ste za ključne reči uneli „stomatolog Beograd“ i „zubar Beograd“, kada neko ukuca to isto videće vaš sajt.

Gde uložiti novac?

Hajde da na kratko gledamo na vaš sajt kao na vašu kuću koju ste sagradili. Da bi kuća bila funkcionalna potrebno je održavati i ulagati u popravke. Uz redovno održavanje, možete je i iznajmljivati ili prodati u bilo kom trenutku i svako će je hteti. Lako je možete i reklamirati i pri tome vas reklama neće koštati puno jer će kratko trajati – dobar proizvod se brzo proda.

Dodatno, ukoliko je kuća lepa i održavana, svako ko vidi reklamu koju ste platili biće zadivljen pa će vas preporučiti prijateljima, rođacima, kolegama i taj dodatni kanal reklamiranja vas neće koštati ni dinara.

SEO-vs-Google-Adwords-msrbija

Isto je i sa vašim web sajtom. Možda ne planirate da ga prodate, ali mora biti funkcionalan i mora da prodaje ono što vi nudite. AdWords će sigurno dovesti ljude na vaš sajt u velikom broju, međutim, nije dovoljno da ljudi samo dođu već da tu i ostanu, kontaktiraju vas, naruče proizvod ili kliknu da vas pozovu telefonom. Sve ovo spada u SEO jer Google prati ponašanje posetilaca na sajtu, koliko dugo ostaju i da li imaju interakciju sa sadržajima.

Bonus za dobro optimizovane sajtove je jeftinija reklama na Adwordsu. Ovakva postavka je prilično pravedna od strane Google-a:

Svako može da se reklamira, ali ne bi bilo u redu da istu cenu plaćaju ljudi koji su dobro optimizovali sajt i svakodnevno rade na unapređenju i ljudi koji su napravili stranicu, postavili par slika, uplatili reklamu i čekaju da klijenti počnu da stižu. Loše optimizovani sajtovi plaćaju skuplju cenu za klik.
Google AdWords Department

Preporuka

Za najbolje rezultate potrebno je da vaš sajt bude što bolje optimizovan i takav sajt reklamirate. Neki ljudi refleksno preskaču plaćene reklame i gledaju samo organske rezultate. Neki drugi gledaju i jedne i druge, pa ako vas pronađu na prvoj stranici i u jednim i u drugim rezultatima, prepoznaće u vama autoritet. Svi ovi ljudi su vaši potencijalni klijenti. Nemojte ih propustiti!

Videli smo i da je cena po kliku niža za dobro sređene sajtove, pa nemojte gubiti ni novac. Izračunajte uštedu jednostavno: Ako ulažete 100.000 evra mesečno u AdWords. Uložite i 1000 evra u SEO zbog čega će vam Google smanjiti cenu klika za 5%. Ovaj procenat na budžet od 100.000 je 5000 evra što i nije tako mala ušteda.

Ukoliko već vodite svoju kampanju i niste sigurni da li to radite dobro ili ste upravo shvatili da vaša kampanja može biti mnogo bolja, javite nam se slobodno. Možemo pregledati vašu kampanju, web sajt i posavetovati vas za dalji tok. Za kontakt kliknite ovde.