Reklama ? Svaki brend teži tome da kod svojih potrošača izazove neku emociju. Predstava koju potrošači imaju o brendu i osećanja koja ta slika u njima izaziva upravo su ono što ih privlači i zadržava.
Te osobine brenda se često pokazuju kroz dizajn pakovanja ili izgled proizvoda, kroz njegov logo i slično. Zbog toga grafički i print dizajn igraju vrlo bitnu ulogu u povezivanju brenda sa potrošačima.
Kompanija Marketing Srbija , koja se bavi brendiranjem i dizajnom, nedavno je objavila članak o tome kako se dizajn može povezati sa određenim stilom života.
MSrbija tvrdi da stil života zapravo odslikava ličnost pojedinca. Stil određuje ko smo, šta želimo i kako želimo da nas drugi vide. Na osnovu toga većina ljudi bira pri kupovini. Kada određeni brend odslikava određeni način života, potrošači se mnogo lakše povezuju sa njim.
„Zato je bitno da znate kom stilu života pripada vaš brend. Šta on odslikava“– Marketing Srbija
Ovo su neki od životnih stilova sa kojima se potrošači najčešće i najlakše povezuju.
Porodica
Kad god se osećamo nesigurno ili žudimo za pažnjom, vraćamo se tamo gde najčešće i dobijamo pažnju – porodici. Potrošači porodicu i porodični dom najčešće doživljavaju kao izvor sigurnosti, nežnosti i zajedništva. Porodični stil je zato idealan i najčešće se koristi u vreme praznika, kada ljudi najviše žude za toplim domom i odmorom.
MAADC koristi osećanja koja vezujemo za porodicu kako bi pomogao magazinu „Beter houms end gardens“. Naime, oni su u svoju novu ponudu uključili čak 550 novih proizvoda i trebalo ih je nekako ujediniti. MAADC bi to i učinio povezavši sve sa porodičnim domom. Nova kampanja bi sadržala dosta slika sa porodicom, uz slogan: „Zaljubite se iznova u vaš dom“.
Luksuz
Najluksuznije stvari su uglavnom jednostavne. Svedeni oblici i boje, preciznost i urednost, jasne linije. To su samo neke od odlika koje mogu da vam budu ideje vodilje.
Uz luksuz uvek dobro idu i elementi poput skupocenog vina, lepo servirane, neobične hrane, ali i lepi predeli prirode. Najviše je primera za to u modnoj industriji. Ako obratite pažnju, uvidećete da brendovi poput Prade, Barberija, ali i Roleks i Svarovski, koriste uglavnom jednostavnu tipografiju, jednobojne i neutralne pozadine, sa vrlo malo detalja.
Još jedan primer lukzuznog života je TINY HOMES koncept.
Prljav i težak posao
Na prvi pogled deluje apsolutno neprimamljivo. Blato, teški i naporni poslovi, prljavština -to nisu baš stvari na kojima želite da gradite imidž. Međutim, mnogi brendovi su se izgradili upravo kroz tradiciju napornog rada.
Catepilar je, na primer, iako proizvodi građevinsku opremu, proširio svoju industriju i na cipele, odeću, opremu za bašte, pa čak i na igračke. Kanal Diskaveri ima emisiju „Prljavi poslovi”, u kojoj voditelj Majk Rov isprobava najprljavije poslove. Uz nju u stvari reklamira razne linije proizvoda za čišćenje.
Ovi brendovi su postali omiljeni ne samo građevinskim radnicima, već i svima onima koji se bave nekim aktivnostima van kuće, od onih koji rade u bašti do planinara.
Sport i vežbanje
Osnivač brenda Najki je izjavio: „Ako imaš telo, onda si sportista“. I upravo je to poslužilo kao vodič za kreiranje smera u kome će ići ceo brend. Iako je izvorno Najki bio brend patika za trčanje, on danas podrazumeva i razne vrste sportske odeće i obuće, kao i opremu i pribor za sportske aktivnosti i vežbanje. Nike predstavlja idealan primer za to kako se aktivan stil života i naklonjenost sportu i vežbanju direktno prenosi na brend.
Istraživači
Jedan od najboljih primera je TV kanal Diskaveri. Kroz mnoge svoje emisije, oni omogućavaju radoznalima i istraživačima da otkrivaju nove stvari, čak i kad nisu u mogućnosti da putuju i sami se upuste u tako nešto. MARKETING SRBIJA je kroz kampanje i primere pokazala iste predloge na koje se mogu proširiti i na igračke i digitalne snimače zvuka. Tako i deca i odrasli mogu da istražuju svet na svoj način.