PPC marketing kampanje
PPC (Pay-Per-Click) kampanje predstavljaju oblik digitalnog oglašavanja u kojem oglašivači plaćaju samo kada neko klikne na njihov oglas. Ovo je popularan model oglašavanja na internetu koji se najčešće koristi na platformama kao što su Google Ads, Facebook i Instagram META Ads i druge.
Ključna karakteristika PPC kampanja je da oglašivači licitiraju za ključne reči ili ciljne interese kako bi prikazali svoje oglase korisnicima koji pretražuju određene termine ili su deo određene ciljne grupe. Kada korisnik pretraži određeni pojam ili ispunjava određene uslove definisane u kampanji, oglas se pojavljuje na vrhu ili strani rezultata pretrage ili u novostima na društvenim mrežama.
Oglašivači mogu postaviti budžet za svoje PPC kampanje, što određuje koliko su spremni potrošiti za svaki klik na oglas. Cilj PPC kampanja je privući relevantne posetioce na veb sajt ili ciljnu stranicu, povećati prodaju proizvoda ili usluga, generisati potencijalne klijente ili jednostavno povećati vidljivost brenda.
Prednosti PPC kampanja su merljivost i precizno ciljanje. Oglašivači mogu pratiti performanse kampanje, broj klikova, konverzija i povraćaj na investiciju (ROI), što omogućava analizu efikasnosti oglašavanja i optimizaciju budućih kampanja.
Ukratko, PPC kampanje omogućavaju oglašivačima da postave oglase na internetu i plaćaju samo kada neko klikne na te oglase, što može biti veoma efikasan način privlačenja novih posetilaca i kupaca na internet stranicu ili društvene profile.
Da li je PPC efikasan za prodaju?
PPC oglašavanje na Instagramu i Facebooku može biti izuzetno korisno i efikasno za mnoge vrste biznisa, ali rezultati mogu varirati u zavisnosti od različitih faktora. Evo nekoliko razloga zašto PPC oglasi na ovim platformama mogu biti dobri za biznis:
Precizno ciljanje publike
Instagram i Facebook nude bogate opcije ciljanja, omogućavajući vam da usmerite oglase ka specifičnoj publici koja je relevantna za vaš biznis. Možete ciljati ljude prema njihovim interesima, demografskim karakteristikama, ponašanju i još mnogo toga, što vam pomaže da dosegnete pravu publiku koja je zainteresovana za vaš proizvod ili uslugu.
Povećanje vidljivosti i svesti o brendu
PPC oglasi na Instagramu i Facebooku omogućavaju vam da svoj brend predstavite velikom broju korisnika. Kroz kreativne vizuale i zanimljiv sadržaj, možete privući pažnju publike i povećati svest o svom brendu.
Povećanje web saobraćaja
PPC oglasi mogu usmeriti ljude na vaš veb sajt ili ciljnu stranicu. Kada korisnici kliknu na oglas koji ih zanima, preusmeravaju se na vašu veb stranicu, što povećava šanse za konverzije, npr. kupovinu proizvoda ili popunjavanje formulara.
Praćenje i merenje performansi
Jedna od ključnih prednosti PPC oglašavanja je mogućnost preciznog praćenja performansi kampanje. Možete videti koliko ljudi je videlo vaš oglas, koliko ih je kliknulo, koliko je došlo do konverzija, i još mnogo toga. To vam omogućava da bolje razumete efikasnost vaših kampanja i optimizujete ih za bolje rezultate.
Fleksibilnost budžeta
PPC oglasi vam omogućavaju da sami postavite budžet koji želite potrošiti na kampanju. Možete prilagoditi budžet kako biste ga uskladili s vašim marketinškim ciljevima i finansijskim mogućnostima.
Međutim, važno je napomenuti da uspeh PPC oglašavanja zavisi od pravilne strategije, ciljanja i optimizacije kampanje. Potrebno je pažljivo istraživanje ključnih reči, izbor relevantnih ciljnih grupa i konstantno praćenje performansi kako biste postigli najbolje rezultate.
U krajnjem slučaju, PPC oglasi na Instagramu i Facebooku mogu biti odličan dodatak vašoj marketinškoj strategiji, ali preporučuje se da se konsultujete s digitalnim stručnjakom i marketinškim timom kako biste osigurali najbolje moguće rezultate za vaš biznis.
Sigurno se pitate da li je ovaj shop nešto posebno? Zapravo i ne, prodaje proizvod koji ima dobru maržu, ciljna grupa je Beograd, Zrenjanin, Novi Sad, Pančevo… Da li smo ove rezultate ponovili?
Evo još jedan primer: prodavali smo uslugu B2C (koja košta 450 eur) prodali 9 komada, a potrošili samo 400 eur od budžeta (za 2 meseca) – vidimo da se biznis model isplatio. Inače da uđemo dublje u ovaj primer: sam profit od 450 eur je 380 eur. Zato je pravi biznis model nešto prioritetno kada je u pitanju oglašavanje.
Još jedan primer gde je usluga u pitanju, biznis B2B nudi uslugu koja košta 800 eura, cena po upitu za uslugu je između 10-16 eura što je vrlo profitabilno za ovaj raspon cena (koja kod da je marža).
PPC kampanja na Instagramu
Kroz PPC kampanje na Instagramu, možemo targetovati određenu publiku koristeći različite kriterijume kao što su demografske karakteristike, interesi, ponašanje i geografska lokacija. Ovi oglasi mogu biti prikazani korisnicima koji odgovaraju zadatim parametrima, a oglašivači plaćaju samo kad neko klikne na oglas ili izvrši željenu akciju (npr. poseti veb sajt, preuzme aplikaciju, izvrši kupovinu itd.).
Možemo koristiti različite formate oglasa na Instagramu, uključujući fotografije, video snimke, karusel oglase i priče/story. Svaki od ovih formata pruža mogućnost da se vizuelno atraktivno predstavimo proizvode ili usluge koje Vaš biznis nudi.
Jedna od ključnih prednosti PPC kampanja na Instagramu je mogućnost dubokog ciljanja publike. Oglašivači mogu precizno odabrati kojoj ciljnoj grupi žele prikazati oglase, što povećava šanse da oglasi budu relevantni i privlačni korisnicima. Takođe, mogu pratiti performanse kampanje, meriti konverzije i analizirati rezultate kako bi optimizovali svoje oglašavanje i postigli bolje rezultate.
Zašto META ads?
- Više prodaja
- Kampanja za Conversion ne Enagegement
- Budžet ima povrat investicije (ROI)
Da, PPC (Pay-Per-Click) oglašavanje može biti veoma efikasno za prodaju na Instagramu. Kroz PPC kampanje, možemo ciljati tačno određenu publiku koja je zainteresovana za vaše proizvode ili usluge, što povećava šanse za konverzije.
Možemo koristiti kreativne vizuale i ciljno usmerene poruke kako bi privukli pažnju korisnika i podstakli ih na akciju. PPC oglasi takođe omogućavaju praćenje performansi kampanje, što omogućava analizu i optimizaciju kako bi se postigli najbolji rezultati (profit) na Instagramu.
Kako da postaviš proces prodaje na Instagramu?
Tako što ćeš prvo povezati sve u Meta Ads manageru sa sajtom tj. landing stranicom na koju šalješ posetu, pixelom pobrinuti se da sve funkcioniše. Onda praviš kampanje koje pratiš kako bi mogao optimizovati za veći ROI. Evo kako mi to radimo:
Koliko budžeta treba za uspešnu kampanju?
Iznos budžeta potrebnog za uspešnu PPC kampanju zavisi od mnogo faktora, uključujući industriju, konkurenciju, ciljeve kampanje i platformu na kojoj se sprovodi oglašavanje (Instagram, Facebook, Google Ads, itd.). Ne postoji univerzalni odgovor jer svaka kampanja je jedinstvena i zahteva individualan pristup.
Međutim, evo nekoliko smernica koje vam mogu pomoći da odredite odgovarajući budžet za vašu PPC kampanju:
1. Postavite ciljeve: Prvo i najvažnije, jasno definišite ciljeve vaše kampanje. Da li želite povećati svest o brendu, povećati broj poseta na veb sajtu, generisati prodaju ili nešto drugo? Na osnovu vaših ciljeva odredite koliko ste spremni da investirate u postizanje tih ciljeva.
2. Istraživanje ključnih reči: Ako koristite PPC oglase na pretraživačima (kao što su Google Ads), istraživanje ključnih reči je od ključne važnosti. Neke ključne reči mogu biti veoma skupe, dok će druge biti povoljnije. Obratite pažnju na konkurenciju i cene ključnih reči kako biste procenili koliko će budžet biti potreban za željeni doseg.
3. Analizirajte konkurenciju: Proučite šta vaša konkurencija radi u PPC oglašavanju. Ovo vam može dati ideju o tome koliko su konkurencija i cene na tržištu. Ako želite biti konkurentni, možda će biti potrebno uložiti veći budžet.
4. Počnite sa testiranjem: Pre nego što uložite veliki budžet, počnite sa manjim testnim kampanjama. Ovo će vam pomoći da identifikujete šta radi dobro i šta ne, a takođe će vam dati bolji uvid u to koliko budžeta je potrebno za postizanje željenih rezultata.
5. Optimizacija kampanje: PPC kampanje zahtevaju stalnu optimizaciju. Praćenje rezultata i prilagođavanje strategije može poboljšati efikasnost kampanje i omogućiti vam da bolje iskoristite svoj budžet.
Ukratko, budžet za uspešnu PPC kampanju može varirati i nije fiksiran. To zavisi od vaših ciljeva, konkurencije i strategije koju primenjujete. Pravilno planiranje, testiranje i optimizacija kampanje su ključni kako biste postigli najbolje rezultate sa datim budžetom.
Kada imate mesečni budžet od minimum 500 EUR za marketing, možete skalirati biznis profit na x20 (ROI). Što vam u zavisnosti od biznis modela može doneti 10K ili 100K eura.
Nije svaki biznis za PPC kampanje na Facebooku i Instagramu, neki biznis model je bolje plasirati na Google ili YouTube (zato je važno da Vas neko posavetuje pre nego krenete u plaćeno oglašavanje). Pošaljite upit i rado ćemo Vam pomoći da razumete sve pre nego krenemo u saradnju.
Kampanje koje razumeš možeš i da optimizuješ
Kao što smo rekli, nismo vidoviti (ne gledamo u pasulj dal će biti prodaje) – MI se u marketingu i oglašavanju kroz PPC vodimo isključivo merljivim i tačnim podacima. Jer znamo da samo na osnovu njih možemo da optimizujemo strategiju koja će doneti više prodaja.
Ovo je toliko dobro da radimo i za nas interno (sigurno ste već i videli reklamu koja vas je možda dovela ovde).
Povećaj online prodaju !
Ukoliko želiš veću vidljivost brenda, više prodaje i pre svega PROFITA za svoj biznis onda je PPC i SEO neophodan za online razvoj danas. Brže dolaziš do prodaje a i u direktnom odnosu malo pomažeš i u poboljšanju optimizacije ranga svog sajta. Za sva pitanja možeš zakazati i kraći online sastanak sa nama. Tu smo da odgovorimo na sva moguća pitanja i pomognemo ti da razumeš proces i uspešno razvijaš biznis online.