Instagram je izuzetno korisna platforma za male biznise, nove preduzetnike i kućne startapove. Drugim rečima, ako imate posao, trebali biste imati prisustvo na Instagramu. To je jedna od najviše korišćenih društvenih mreža za marketing. Uključivanje Instagrama u vaš marketinški plan nije toliko izazovno.
Prođite kroz ove savete kako da koristite ovu moćnu društvenu mrežu za promociju vašeg brenda.
- Održavanje doslednosti: Ne izbegavajte Instagram duže od jednog dana. Najveća greška koju možete napraviti je nedovoljno često objavljivanje. Vaša publika očekuje vaše postove, a ne mogući izostanak objava može ostaviti loš utisak.
- Nepovezan sadržaj: Objavljivanje na Instagramu samo radi sadržaja nije profesionalno. Morate kreirati sadržaj koji se vrti oko vašeg brenda i pruža vrednost vašim pratiteljima. Pratitelji žele ekskluzivni sadržaj koji ih zadržava zainteresovane.
- Neiskorišćavanje svih funkcija: Instagram stalno unapređuje svoje funkcije i pruža više pogodnosti korisnicima. Kao marketer ili vlasnik biznisa, trebate obratiti pažnju na sve ove novitete i koristiti ih u promociji svog brenda.
- Nepostavljanje komentara: Nemoralno je da stranica bilo kog biznisa ne odgovara na direktne poruke svojih pratilaca. Morate odgovoriti kako biste im pružili osećaj važnosti. Nikada ne ignorišite negativne komentare, već se potrudite da započnete konverzaciju i odgovorite na pitanja pratilaca.
- Usklađivanje objava sa slikom brenda: Kada kompanija ili brend ima poslovni nalog na Instagramu, sve što se objavljuje na tom nalogu treba biti u skladu sa slikom brenda. Izbegavajte postavljanje sadržaja koji nije povezan sa promocijom brenda.
- Previše hashtagova: Važno je pažljivo odabrati hashtagove, jer brzopotezni tok može zakopati vaš sadržaj. Hashtagovi pomažu vašim fotografijama da ostanu vidljive široj publici. Takođe možete kreirati jedinstveni hashtag za vaš brend kako biste olakšali pronalaženje.
- Statične fotografije: Nemojte postavljati slike koje su dosadne i nemaju života. Slike koje su svetle i žive privlače više pažnje. Pobrinite se da fotografije na vašem poslovnom nalogu govore same za sebe.
- Instagram zajednica: Nemojte graditi zidove i živeti izolovano na Instagramu. Obratite pažnju na poteze konkurencije kako biste kreirali strategiju koja je bolja od njihove. Izgradnja zajednice na Instagramu vam pomaže da privučete više pratilaca i izgradite snažan ugled na tržištu.
- Objavljivanje bez plana: Ne koristite Instagram ako nemate jasan plan sa ciljevima. Napor bez plana je uzaludan. Vaš cilj bi trebalo da bude prepoznatljiv vizuelni identitet. Ključni elementi vaše strategije trebaju biti identifikacija publike, kreiranje kvalitetnog sadržaja i redovno analiziranje vaših marketinških napora.
- Podela sadržaja korisnika: Nemojte misliti da vaš sadržaj treba biti samo ono što ste vi objavili. Uključite vaše pratitelje tako što ćete deliti njihove fotografije na vašem profilu. To se naziva “re-gramming” i jedna je od najboljih marketinških taktika za povećanje interakcije.
- Postavljanje odgovarajućih Instagram oglasa: Nemojte postavljati kompleksne oglase na Instagramu. U poređenju sa oglasima na Facebook-u, Instagram oglasi su jednostavniji i usmereni na vizuelnu privlačnost.
- Nedostatak interakcije sa pratiteljima: Instagram se bazira na nivou angažovanja koje imate sa vašim pratiteljima. Morate razmisliti o sadržaju koji će ih uključiti u vaš svet. Postavljanje zabavnih objava, citata, pitanja i anketa su neki od načina kako privući interakciju sa pratiteljima.
- Kupovina pratilaca: Nemojte žuriti da postanete popularni kupovinom pratilaca. Ti neaktivni pratitelji neće doneti korist jer neće biti angažovani. Pokušajte organski privući pažnju ljudi i razviti dugotrajne odnose. Nepoštena praksa je neprihvatljiva.
Ako želite uspešno koristiti Instagram u marketinške svrhe, osigurajte da imate jasno razumevanje kako stvari funkcionišu. Napravite pravi plan zasnovan na “dos and don’ts” (šta treba i ne treba raditi) na Instagramu kada radite marketing za lični biznis.
BONUS tips: obrati pažnju da ne grešiš na Insta
Instagram je moćan alat za marketing, ali često napravimo neke greške koje mogu negativno uticati na našu strategiju. Evo 13 stvari koje treba izbegavati i kako da ih ispravite:
- Nepotpun profil: Obratite pažnju da vaš profil bude potpuno popunjen. Dodajte relevantne informacije o vašem brendu, kontakt informacije i link ka vašem sajtu.
- Previše promotivni sadržaj: Ako previše objavljujete reklamni sadržaj, gubite interesovanje pratilaca. Balansirajte između promocije i vrednih, zabavnih ili inspirativnih postova.
- Loš kvalitet fotografija: Neobjektivne ili loše osvetljene fotografije neće privući pažnju. Uvek koristite kvalitetne i privlačne fotografije.
- Nepravilna upotreba hashtagova: Preterano korišćenje hashtagova ili korišćenje neadekvatnih može ometati vašu vidljivost. Koristite relevantne i popularne hashtagove.
- Ignorisanje analitike: Pratite performanse vaših objava kako biste razumeli šta funkcioniše, a šta ne. Koristite Instagram Insights za uvid u statistiku.
- Neodgovaranje na komentare: Ignorisanje komentara može izazvati negativne reakcije. Budite aktivni u odgovaranju na komentare i interakciji s pratiteljima.
- Slepo praćenje trendova: Ne pratite slepo trendove bez razmišljanja o njihovoj relevantnosti za vaš brend. Fokusirajte se na autentičnost i vrednost.
- Preterano postovanje: Prečesto objavljivanje može dovesti do zamora pratilaca. Postavite raspored objava koji je uravnotežen i dosledan.
- Zanemarivanje priča (Stories): Priče su odličan način za povećanje angažovanosti. Iskoristite ovu funkciju za deljenje iza kulisa, ankete i interaktivni sadržaj.
- Zanemarivanje influensera: Partnerstvo sa relevantnim influenserima može proširiti vaš doseg. Razmotrite saradnju sa poznatim profilima koji odgovaraju vašem brendu.
- Ne praćenje konkurencije: Praćenje konkurencije može vam pružiti uvid u njihove strategije. Naučite od njihovih uspeha i neuspeha.
- Bez strategije za pričvršćene objave (Highlights): Istaknute priče vam omogućavaju da istaknete vaš najbolji sadržaj. Organizujte ih po kategorijama kako bi bili lakše dostupni posetiocima profila.
- Nedostatak interakcije sa zajednicom: Budite aktivni u zajednici i učestvujte u relevantnim diskusijama. To će izgraditi poverenje i lojalnost među vašim pratiteljima.
Sada kada znate šta izbegavati, možete unaprediti vašu Instagram strategiju i izgraditi jaču prisutnost na ovoj platformi. Srećno!