Kako je Facebook postao najpopularnija i najkorišćenija društvena mreža, tako je postao i nezaobilazan deo Internet marketinga u Srbiji. Ovo je platforma na kojoj ljudi provode veliki deo svog vremena u okruženju koje im je poznato i u kome se osećaju prijatno i bezbedno. Uz dobro vođenu marketinšku kampanju, korisnici će se vezati za određeni brend, a usput i zabaviti.
Prednosti Facebook oglašavanja:
- Dvosmerna komunikacija, vrlo važna pogodnost na Facebook-u je povratna informacija (feed back) u vidu lajka, komentara, pitanja ili deljenja sadržaja sa facebook stranice kojim korisnici iskazuju svoj stav o kampanji i brendu.
- Pronalaženje ciljne grupe, uz precizan sistem targetiranja Facebook oglasima, moguće je predstaviti poruku kampanje usko ciljanim grupama korisnika, a oni zauzvrat dobijaju informaciju o proizvodu/usluzi koja ih zaista zanima.
- Plasiranje informacija u različitim oblicima, na različite načine se može ispoljiti kreativnost u kampanji ,kroz tekstove, fotografije, embedovane linkove, video snimke.
- Povećanje svesti o brendu je važno kako za poznate, tako i za nove brendove na tržištu. Uz dobro odabrane alate za oglašavanje na Facebooku, brzo se dolazi do ciljne populacije koja se upoznaje sa brendom i pretvara kvalitetnim sadržajem u populaciju potencijalnih potrošača.
- Stvaranje lojalnog odnosa sa fanovima kroz kvalitetan sadržaj i atraktivne ponude koje će im biti prilagođene i zanimljive je jedan od glavnih ciljeva kampanje.
Facebook oglasi
Prednosti Facebook oglašavanja ogledaju se u mogućnosti brzog i lakog prenošenja poruke ciljnoj grupi, mogućnosti preciznog targetovanja ciljne grupe po geografskoj lokaciji, demografskim podacima i interesovanjima, mogućnosti određivanja učestalosti prikazivanja ovih poruka i mogućnosti praćenja detaljne statistike o broju dosegnutih korisnika, ceni klika i uspešnosti kampanje uopšte.
Facebook oglasi se mogu prikazati na News Feed-u korisnika kao Sponsored Posts ili sa desne strane u koloni jedan ispod drugog. Klikom na njih korisnik odlazi na Facebook stranicu brenda ili neku drugu adresu na internetu (npr. na web sajt). Jednom posebnom sinergijom – dobrim oglasom, kvalitetnom stranicom i dobrim sadržajem dobijamo željeni rezultat.
Danas još jedna popularna alatka u META Ads manageru na biznis stranici je i FB Lead Forms koji generiše brze kampanje za download ili lead info kampanja , kroz koju preuzimate podatke korisnika koji skladišti u Excel CSV tabele.
Svako će kliknuti na oglas koji se po nečemu izdvaja od drugih i ukoliko stranica na koju oglas vodi pruža konkretne informacije i još poneki zanimljiv sadržaj vezan za brend (što je deo kampanje koja se bavi kreiranjem i osmišljavanjem postova na stranici). Korisnik će tu rado provesti neko vreme, lajkovaće stranicu, a ukoliko mu vaše usluge nisu trenutno potrebne, sigurno će vas se setiti sledeći put kada mu zatreba proizvod ili usluga koju nudite.
Pozivu na akciju (CTA) u okviru Facebook marketinga
Poziv na akciju (CTA) predstavlja ključni element u digitalnom marketingu, posebno na platformi poput Facebooka. Ovaj alat omogućava marketarima da usmere svoju ciljnu publiku ka specifičnim koracima koje žele da preduzmu, čime se postižu različiti ciljevi kao što su povećanje prodaje, generisanje potencijalnih klijenata ili povećanje posete veb sajtu.
Facebook je savršeno mesto za primenu CTA-ova jer omogućava precizno ciljanje korisnika prema njihovim interesovanjima, demografskim karakteristikama i ponašanju na mreži. CTA je poput vodiča koji usmerava korisnike na putovanje koje želite da prođu, bilo da je to kupovina proizvoda, prijava na događaj ili preuzimanje besplatnog sadržaja. Ovo je posebno važno za povećanje konverzija (ROI %) u remarketing kampanjama.
Važno je razumeti da CTA nije samo jednostavan dugme ili natpis. On mora biti pažljivo osmišljen kako bi se postigao najbolji efekat. Evo nekoliko ključnih faktora za uspešan CTA na Facebooku:
- Jasnoća: Vaš CTA treba da bude kristalno jasan. Korisnici treba da znaju tačno koji korak treba da preduzmu i šta će se desiti nakon toga. Na primer, umesto “Kliknite ovde”, radije koristite “Kupite sada” ili “Prijavite se”.
- Primamljivost: Upotrebite reči koje će privući pažnju korisnika. Koristite pozitivne emocije i naglasite koristi koje će korisnik dobiti preduzimanjem akcije.
- Relevantnost: CTA treba da bude usklađen sa sadržajem i kontekstom objave. Ako promovišete određeni proizvod, vaš CTA treba da se odnosi na taj proizvod.
- Hitnost: Dodavanje elementa hitnosti može podstaći brže reagovanje korisnika. Na primer, “Ograničeno vreme” ili “Ponuda ističe uskoro” mogu podstaći ljude da brže deluju.
- Dizajn: Vizualni dizajn CTA dugmeta je takođe važan. Trebalo bi da se ističe, ali da se i uklopi u dizajn objave ili oglasa.
- Ciljna publika: Prilagodite CTA svojoj ciljnoj publici. Ako se obraćate različitim segmentima publike, možda će biti potrebno prilagoditi CTA za svaku grupu.
- Testiranje: Nemojte se plašiti eksperimentisanja. Testirajte različite verzije CTA-ova kako biste saznali šta najbolje funkcioniše za vašu publiku.
Zapamtite da je uspeh CTA-a rezultat kombinacije dobro osmišljenog sadržaja, ciljane publike i adekvatnog CTA dizajna. Pažljivim planiranjem i prilagođavanjem CTA-ova možete postići bolje angažovanje korisnika i ostvariti svoje marketinške ciljeve na Facebooku.
Trenutno nemamo aktivnih kurseva u ponudi, ali možemo voditi vaše kampanje i povećati vam profit.
PPC (Pay-Per-Click) oglašavanje je popularna digitalna marketing strategija koja donosi mnoge koristi za različite vrste biznisa. Evo nekoliko razloga zašto je PPC dobar za biznis:
- Brzi rezultati: PPC oglašavanje omogućava brzo postizanje vidljivosti i rezultata. Kada pokrenete PPC kampanju, vaši oglasi će se prikazivati gotovo odmah korisnicima koji pretražuju određene ključne reči ili prema definisanim parametrima.
- Precizno ciljanje: PPC omogućava precizno ciljanje publike. Možete odabrati demografske karakteristike, geografsku lokaciju, interesovanja i ponašanje korisnika, što povećava šanse da vaši oglasi budu prikazani onima koji su zaista zainteresovani za vašu ponudu.
- Merljivost i analitika: PPC platforme pružaju detaljne informacije o performansama vaših oglasa. Možete pratiti koliko puta je oglas prikazan, koliko puta je kliknut, koliko je konverzija ostvareno i mnoge druge metrike. Ovo omogućava precizno merenje povraćaja ulaganja (ROI) i prilagodbe strategije prema rezultatima.
- Proračun kontrole: PPC omogućava potpunu kontrolu nad budžetom. Možete postaviti dnevni, nedeljni ili mesečni budžet i prilagoditi ga prema potrebama. Ovo pomaže u izbegavanju prekoračenja budžeta i efikasnijem trošenju sredstava.
- Povećanje saobraćaja: PPC oglašavanje može značajno povećati saobraćaj na vašem veb sajtu ili odredišnoj stranici. Ovo je posebno korisno kada želite da privučete više posetilaca tokom određenih promotivnih perioda ili događaja.
- Branding i vidljivost: Iako se plaća po kliku, i samo prikazivanje oglasa može imati pozitivan uticaj na vaš brend. Kada ljudi redovno viđaju vaš oglas, povećava se prepoznatljivost vaše marke.
- Prilagodljivost: PPC kampanje se lako mogu prilagoditi i ažurirati. Ako primetite da neka ključna reč ne daje dobre rezultate, možete je zamijeniti ili prilagoditi. Ovo omogućava da se brzo reaguje na promene u tržištu ili interesovanju korisnika.
U suštini, PPC je dobar za biznis jer omogućava efikasno i ciljano oglašavanje, brze rezultate, merljivost performansi i prilagodljivost kampanja. Ova strategija može biti posebno korisna za mala i srednja preduzeća koja žele da ostvare visok povraćaj ulaganja sa kontrolisanim budžetom.