Bez korišćenja Facebook retargeting ads kampanja (META ads), propuštate zaradu na obe platforme. Facebook, Instagram odnosno Meta oglasi za ponovno ciljanje (remarketing) vam omogućavaju da ponovo osvojite izgubljene potencijalne kupce i prodaju. Remarketing kampanje su jedna od najefikasnijih strategija kampanja sa najvišim mogućim povraćajem uloženog (ROI).
Šta je Remarketing kampanja?
Remarketing Meta AD kampanje, ili kampanje ponovnog ciljanja putem meta podataka, predstavljaju strategiju oglašavanja gde se oglasi prikazuju specifičnim korisnicima koji su već imali interakciju sa vašim web sajtom, proizvodima ili sadržajem. Ova strategija se temelji na sakupljanju podataka (to radi Facebook Pixel) o posetiocima vaše web stranice ili Facebooka i/ili Instagrama kako bi se kreirala “prilagođena publika” koja obuhvata ljude koji su već pokazali interesovanje.
Kroz Remarketing Meta AD kampanje, oglasi se prikazuju ovim ciljnim grupama putem platforme kao što je Facebook i Instagram, omogućavajući vam da se ponovo povežete sa potencijalnim kupcima i podstaknete ih da preduzmu (CTA – call to action) dalje korake, kao što su kupovina proizvoda, upit ili pretplata na uslugu. Ova strategija je često veoma efikasna jer se fokusira na već “zagrejane” potencijalne kupce koji su već pokazali interesovanje za vašu ponudu.
Retargeting i remarketing su često korišćeni termini u digitalnom marketingu i često se koriste naizmenično, ali postoji suptilna razlika između njih.
Retargeting se fokusira na prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posetili vašu web stranicu ili imali neku interakciju sa vašim sadržajem. Ovi oglasi se prikazuju ovim korisnicima na drugim platformama ili web sajtovima kako bi ih podstakli da se vrate na vašu stranicu i preduzmu dalje akcije, kao što je kupovina ili pretplata.
Remarketing je širi koncept i obuhvata svaki vid marketinga koji ima za cilj da se ponovno angažuju korisnici koji su imali prethodni kontakt sa vašom kompanijom. To uključuje ne samo digitalne oglase, već i e-poštu, društvene mreže, SMS poruke i druge kanale komunikacije. Remarketing se fokusira na održavanje angažovanosti sa korisnicima kako bi se podstakli da se ponovo vrate i obave nove interakcije ili transakcije.
U suštini, retargeting je podskup remarketinga – sve retargeting kampanje su remarketing kampanje, ali ne sve remarketing kampanje su retargeting kampanje, s obzirom na to da remarketing uključuje šire strategije osim samo ciljanja korisnika na osnovu njihovih prethodnih interakcija sa vašim sadržajem FB biznis stranica ili sajtom.
Prosečna stopa napuštanja korpe za vreme od 2020. do 2021. iznosila je oko 76%. To znači da uhvatite samo jednu od svake četiri prilike za prodaju.
Šta se dešava sa preostalih 76% potencijalnih kupaca?
Možete prepustiti stvari slučaju i nadati se da će se ovi ljudi vratiti i kasnije kupiti (možda). Ali jedini pravi način da osigurate njihov povratak na vašu web stranicu je putem oglasa za ponovno ciljanje – retargeting.
Koristeći komadić pratećeg koda poznatog kao Facebook Pixel (FB META pixel), možete prikazivati oglase (ili kako mi to nazivamo, ponovno ciljati) onima koji su na neki način imali interakciju sa vašom kampanjom ili oglasom kako biste ih ponovo vratili na vašu web stranicu. Za ovo morate biti potpuni admina Facebook stranice koja je povezana sa Instagramom.

Naravno, krajnji cilj retarketinga je da kroz kampanju na kraju postanu vaši kupci ili potencijalni klijenti.
Važnost marketinškog levka (Marketing Funnel)
Ne treba nekoga odmah zaprositi na prvom sastanku, isto kao što ne biste trebali odmah od potpunog stranca tražiti da kupi vaš proizvod. Zapravo, oni koji su videli ponovno ciljani oglas su 3 puta više skloni da kliknu nego ljudi koji uopšte nisu imali interakciju sa vašim brendom.
(Sigurni smo da su statistike za brak bolje)
Kao i u svetu dejtinga, kupci žele više informacija o svojim opcijama pre nego što se obavežu na veliku kupovinu. Trebaju da identifikuju svoj problem, istraže različite dostupne opcije i zatim isprobaju onu koja im se čini odgovarajućom.
Ako postignu uspeh sa onim što su pronašli, obično postaju ponovni kupci i zadovoljni potrošači. Ako ne, vraćaju se na početak i ponavljaju ciklus iznova.
Iz ugla biznisa, trebamo uskladiti AD kampanje da prate svakog kupca u njihovom sopstvenom putovanju kako bismo im pomogli da prođu kroz svaki korak. Ovaj proces se naziva marketinški levak.

Postoje četiri glavne faze u marketinškom levku: Akvizicija Prospekcije, Akvizicija Ponovno angažovanje, Ponovno ciljanje i Zadržavanje.
Prospekcije (Prospecting). Ovo je faza “slepih sastanaka – blind date” u marketinškom levku. Ovde bacamo mrežu da bismo pronašli publiku koja bi mogla biti zainteresovana za ono što nudimo. Ova faza levka je poput “rukovanja” kako bismo našim strancima saopštili ko smo i kako im možemo pomoći da reše svoje probleme.
Ponovno angažovanje (Re-engagement). Nakon uspešnog prvog sastanka, verovatno ćete podići telefon i zakazati još jedan – tako dolazi faza ponovnog angažovanja. S obzirom na to da smo se ‘upoznali’, vreme je da pređemo na sledeći korak i da ih više uključimo sa našim brendom tako što će posetiti našu web stranicu ili prodavnicu.
Ponovno ciljanje (Retargeting). Ako ste dosad bili uspešni, želite da stvari prenesete na sledeći nivo i učinite to zvaničnim – tako što ćete ostvariti tu prodaju. U fazi ponovnog ciljanja, želimo da ponovo osvojimo one koji su posetili našu stranicu, ali nisu postali kupci putem oglasa. Ovi oglasi treba da se fokusiraju na prikazivanje vaše vrednosti i dodavanje privlačne ponude.
Zadržavanje (Retention). Kada ste uspostavili svoj odnos, ostaje vam još jedan zadatak – da osigurate da vaši kupci budu zadovoljni i da se vraćaju po više. Oglasi za zadržavanje pomažu proširiti vaš odnos putem prodaje dodatnih artikala koji olakšavaju život vašim kupcima i nastavljaju da rešavaju njihove probleme.
Svaka od ovih faza ima potpuno jedinstvenu poruku, dizajn i strategiju ciljanja koje trebate koristiti kako biste podstakli sledeći korak (CTA).
Custom audience (važno za retargeting)
Prilagođena publika (custom audience) se može kreirati pomoću različitih parametara, kao što su posete određenim stranicama, dodavanje proizvoda u korpu, napuštanje korpe bez kupovine ili interakcije sa određenim sadržajem na vašem sajtu. Ovo omogućava precizno ciljanje oglasa ka korisnicima koji su već u fazi razmišljanja o kupovini, što često rezultira većim stopama konverzija i boljim povratom uloženog novca (ROI).
Izgleda da tražite upute za postavljanje određenih vrsta prilagođenih publika na Facebooku u svrhu retargetiranja. Evo nekoliko najefikasnijih vrsta prilagođenih publika koje možete kreirati unutar sekcije “Publika/Audience” vašeg Facebook poslovnog biznis META Ads naloga:
Prilagođene publike sa web stranice (WCA – Website Custom Audiences):
- Odaberite opciju “Website Traffic” prilikom kreiranja nove publike.
- Postavite pravila zasnovana na radnjama na web stranici, kao što su posete stranicama, specifični prikazi stranica, vreme provedeno na sajtu i još mnogo toga.
- Ovo vam omogućava da ponovno ciljate korisnike koji su već pokazali interesovanje za vašu web stranicu ili određene proizvode/usluge.
Prilagođene publike angažovanja (Engagement Custom Audiences):
- Odaberite opciju “Engagement” prilikom kreiranja nove publike.
- Izaberite vrste angažovanja poput Facebook stranice, Instagram poslovnog profila ili događaja.
- Specificirajte kriterijume angažovanja, kao što su osobe koje su interagovale sa vašim objavama, posetile vaš profil ili odgovorile na događaje.
Prilagođene publike na osnovu podataka o kupcima (Customer File Custom Audiences):
- Izaberite opciju “Customer File” da biste otpremili listu podataka o kupcima poput e-adresa ili brojeva telefona.
- Facebook će upariti ove podatke sa svojom korisničkom bazom i kreirati publiku od tih korisnika.
- Korisno za retargetiranje postojećih kupaca ili kontakata iz vašeg CRM sistema.
Prilagođene publike na osnovu aktivnosti u aplikaciji (App Activity Custom Audiences):
- Ako imate mobilnu aplikaciju, odaberite opciju “App Activity”.
- Kreirajte publiku na osnovu akcija unutar aplikacije, kao što su određene interakcije ili otvaranja aplikacije.
- Odlično za retargetiranje korisnika koji su već interagovali sa vašom aplikacijom.
Lookalike publike (Lookalike Audiences):
- Nakon što postavite izvornu publiku (poput WCA ili prilagođene publike na osnovu podataka o kupcima), možete kreirati Lookalike publiku.
- Facebook će pronaći korisnike slične vašoj izvornoj publici u smislu demografije i interesa.
- Efikasno za proširenje dosega ka novim potencijalnim kupcima.
Zapamtite da se koraci za kreiranje ovih publika mogu blago razlikovati unutar interfejsa Facebook poslovnog naloga, jer platforma prolazi kroz ažuriranja. Prilikom kreiranja svake prilagođene publike, osigurajte tačno definisanje parametara publike, testiranje različitih kombinacija i redovno ažuriranje vaših publika kako bi zadržali njihovu relevantnost vodeći računa i planirati budžet za oglašavanje.
Nakon što ste postavili ove prilagođene publike, možete ih koristiti za ciljane reklamne kampanje kako biste dosegnuli korisnike koji su skloni konverziji na osnovu njihovih prethodnih interakcija i ponašanja.
Kako napraviti Custom Audience za retargeting?
Prvo u Ad manageru sa leve strane idemo na All tools ili Audiences ukoliko već iamte opciju. Ovde ćemo objasniti opciju za retargeting sa Instagrama.

Ukoliko u meniju sa leve strane nemate opciju Audience idite na All tools > Audiences. Tu se nalazi sve što je potrebno da napravimo custom publiku za retargeting bilo da želimo sa sajta, instagrama i slično…

Sledeći korak kada smo ušli u Audiences je da kliknemo na dugme Create audience i tu odaberemo iz padajućeg menija opciju Custom Audience.


Evo kako da napravimo našu Custom publiku sa Instagrama
U meniju koji nam se otvorio biram opciju Instagram account (naš Instagram biznis profil). Ukoliko dodatno hoćemo da napravimo custom audience za sve koji su posetili na primer naš sajt to možemo podesiti u opciji Website.

Ovde sada biramo naš Instagram biznis profil sa kog želimo da preuzmemo podatke (mi ih vodimo više pa je prikazano kao padajući menu, dok neko će možda imati samo 1). Ovde sada odaberemo IG profil, podesimo u Events šta od podataka želimo (ostavite default za veću publku).. evo ovako:
- Source – sa kog Instagram profila želimo podatke
- Events – koje podatke želimo (like, save engagement, DM poruke i slično)
- Retention – koliko dana unazad želimo podatke
- Audience name – ime kako bi kasnije mogli da pretražite lakše kada puštate reklamu
- Desription – opis za vas kako bi znali šta je u rangde publike



Sada samo kliknemo na dugme Create audience i to je to, napravili smo Custom publiku koju možemo u META Ads PPC kampanjama da umesto što target stavimo lokaciju primer Beograd, Novi Sad, izaberemo našu custom publiku koju smo napravili.
Remarketing na Instagramu ili Fejsbuku
Remarketing, poznat i kao retargetiranje, je marketinška strategija koja se koristi za ciljanje ljudi koji su već imali prethodne interakcije sa vašim brendom, proizvodima ili uslugama, ali nisu završili željenu akciju, kao što je kupovina, prijava ili druga konverzija. Remarketing vam omogućava da ponovno kontaktirate te korisnike putem ciljanih oglasa, čime se povećava šansa da će se vratiti i izvršiti željenu radnju/kupovinu.
Kada je reč o Instagram oglasima, remarketing igra ključnu ulogu u povećanju efikasnosti marketinških kampanja na ovoj platformi. Kroz Instagram oglase, možete ciljati korisnike koji su već posetili vašu web stranicu, interagirali s vašim oglasima ili čak dodali proizvode u korpu, ali nisu dovršili kupovinu. Evo kako remarketing pomaže putem Instagram oglasa:
- Ponovno angažovanje: Remarketing oglasi omogućavaju da se ponovno povežete sa korisnicima koji su već pokazali interesovanje za vašu ponudu. Ovo povećava šansu da će se korisnici setiti vašeg brenda i ponovno posetiti vašu web stranicu ili aplikaciju.
- Personalizacija poruka: Kroz remarketing, možete prilagoditi poruke korisnicima na osnovu njihovih prethodnih interakcija. Na primer, možete im prikazati oglase koji se odnose na proizvode koje su prethodno pregledali ili stavili u korpu.
- Povećanje konverzija: Ciljanje korisnika koji su već pokazali interesovanje za vaše proizvode ili usluge povećava šansu za konverzijom. Korisnici koji su već upoznati sa vašim brendom i ponudom su skloniji izvršenju željene akcije.
- Efikasnije trošenje budžeta: S obzirom na to da remarketing cilja veću “toplu” publiku, trošenje reklamnog budžeta postaje efikasnije. Vaši oglasi se prikazuju onima koji su već bliže donošenju odluke.
- Povećanje povrata ulaganja: Povećana konverzija i veći povrat ulaganja (ROI) su često rezultati remarketing kampanja. Postizanje konverzija od korisnika koji su već bili u kontaktu s vašim brendom može povećati vašu ukupnu efikasnost oglašavanja.
Kroz Instagram oglase, remarketing omogućava da ciljate korisnike sa većim potencijalom za konverziju, pružajući im priliku da završe svoje nedovršene akcije i postanu lojalni kupci.
Zašto vam je potreban Facebook Pixel za Retargeting kampanje ?
Ako razmišljate o kreiranju kampanja ponovnog ciljanja bez instaliranja Facebook Pixela, imamo savet za vas: Uštedite sebi vreme i jednostavno sad zapalite svoj novac.

To možda zvuči oštro, ali dajte mi trenutak da objasnim svoju logiku. Facebook Pixel nam ne samo omogućava da pronađemo i ciljamo one koji su u najvažnijoj tački levka, već nam takođe omogućava da direktno povežemo te kupovine sa našim marketinškim kampanjama efektivno.
Kroz FB pixel imate mogućnost da prikazujete oglas svima koji su od vas nešto kupili (oni vam već veruju i dali su nam novac) da im prikažete novi proizvod/uslugu koja će ih takođe zanimati, ovim povećavate ROI same kampanje.
Bez praćenja koliko profita ostvarujete u odnosu na uložena sredstva, lako možete da se nađete u situaciji gde vas reklame koštaju više nego što zarađujete, a da toga niste ni svesni. Zaista nema razloga da ga ne koristite, a svaki razlog zašto biste trebali da već imate FB pixel instaliran na sajtu.
Želiš uspešne remarketing kampanje i više profita (ROI)?
Da tvoj budžet pametno bude potrošen a ti konvertuješ više prodaje i upita ljudi koji već znaju da postojiš. Ili hladnu publiku konvertujemo u nove kupce.