Da li je moguće prodavati na Amazonu ako ste u Srbiji? DA – moguće je. Postoji kompletan proces procedura koje morate znati pre nego počnete prodaju širom sveta preko Amazon FBA, bilo da su fizički neki proizvodi ili ebook (kindle) opcija.
Prva stvar koju je potrebno da uradite, jeste da napravite nalog na Amazonu. Tačnije na Amazon Seller Central, gde se registruju svi oni koji žele da budu prodavci. Formiranje naloga je veoma prosto i ne razlikuje se puno od otvaranja naloga na drugim sajtovima i forumima.
Amazon nudi dve vrste profila: Individual i Professional. Odaberite Professional, jer ćete kao prodavac dobiti brojne pogodnosti, uključujući i mogućnost da se reklamirate, Amazonovu korisničku podršku, i još mnogo toga.
Ukoliko napravite Indivudual nalog onda Amazon uzima proviziju % za svaki prodati proizvod. Professional nalog plaćate mesečno i nemate dodatnih troškova. Svakom ko želi da se bavi ozbiljno prodajom na ovoj platformi širom sveta, savetuje se da otvori Professional nalog (cene paketa i naloga).
Šta je „Prime Eligible“ na Amazonu?
Kada navodite svoje proizvode, predlog je da štiklirate i opciju „Prime Eligible“, to znači da će svi članovi Amazon Prime dobiti besplatnu dostavu prilikom kupovine vašeg proizvoda. Postoji više od 100 miliona članova Amazon Primea što je odličan BOOST prodaje pogotovu na početku.
Priprema proizvoda i optimizacija za Amazon
Pripremite kvalitetne slike visoke rezolucije koje će dobro promovisati vaše proizvode. Slike možete dobiti od dobavljača ili stvoriti vlastite (toplo savetujemo da imate profesionalno napravljene fotografije + video samog proizvoda). U opis proizvoda možete dodati do 7 slika, pa obavezno prikažite sve važne aspekte proizvoda. Što bolje opišete vizuelno i tekstualno proizvod to će dugoročno prodaja biti veća.
Kao i zdrava logika proizvod lakše prodate kada napišite kvalitetan i informativan opis proizvoda, kroz koji će kupac videti vrednost. Navedite što više podataka. Inspirišite se i pogledajte šta su vaši konkurenti napisali u opisu svojih proizvoda, jer od ovoga može zavisiti ocena vašeg proizvoda koja je moža jedna od ključnih stvari za organsku prodaju na Amazonu.
Da bi se vaši proizvodi dobro popisali, obavezno koristite odgovarajuće ključne reči i koristite ih u naslovu i opisu. Kao SEO za Google.
Možete ručno da unesete proizvode (posebno ako još uvek nemate mnogo proizvoda) ili da učitate tabelu CSV fajl sa svim proizvodima, uz ove obavezne uslove prodaje.
Gde da skladištite proizvode?
Dodatna usluga FBA (skladištenje i logistika od strane Amazona). To znači da će Amazon čuvati vaše proizvode umesto vas, brinuti se o vašim porudžbinama i korisničkoj službi. Otvorite nalog na FBA za par minuta i pratite dalje proces.
Kako da znate da li vaš proizvod ima smisla prodavati na Amazonu?
Prodavati robu preko Amazona nije lako i to je posao koji ne može svako da obavlja ma koliko na momente zvuči lako, saznate procedura kako ulazite. Morate biti potkovani znanjem i iskustvom, a druga opcija je da unajmite agenciju koja se time bavi. Ipak, ako ste zainteresovani, ako ste preduzetničkog duha i želite da učite, možete zaraditi lep novac i živeti od ovog posla.
Najvažnija stavka je pravni deo kao i carina a za te stvari u Srbiji je zadužen AmazonBuddies, možete popuniti kraću formu za besplatnu analizu vašeg proizvoda/brenda a oni će vam kroz 24h poslati kompletnu analizu i sve detalje koji su vam potrebni da krenete.
Saznaćete koliko možete očekivati prodaja na Amazonu u narednom periodu, shodno tim informacijama (baziranim na tačnim podacima sa Amazona) možete napraviti plan koji će dugoročno razviti vašu kompaniju.
Marketing na Amazonu
Konkurencija na Amazonu je sve veća iz dana u dan, mnoge kompanije koriste benefite brze i lake dostave, skladištenja FBA kao i ogroman potencijal B2C prodaje. Amazon iz tog razloga nudi i marketing opcije da unapredite prodaju koristeći PPC (pay per click) kampanje. Nešto Meta Ads (facebook i instagram) nemaju sve opcije iste ali je princip jedostavan – prodati više kroz plaćeno oglašavanje.
Ako ove metode online prodaje kroz PPC uvrstite sa organskom prodajom i optimizujete proizvode na pravi način, smanjićete cenu po konverziji.
Druge opcije prodaje koje koriste Amazon seleri su affiliate linkovi. Možete ih kreirati kroz amazon nalog i linkovati na sajtu, blogu…