YouTube je jedna od najpopularnijih video platformi današnjice i upravo zbog toga postoji velika zainteresovanost za oglašavanjem na ovom veb-sajtu. Svi korisnici mogu kreirati uspešne kampanje koje će pronaći put do ciljne grupe. Ogromna baza pretplatnika na YouTube-u predstavlja značajnu priliku mnogim biznisima i pojednicima da na ovoj platformi ostvaruju svoje poslovne ciljeve. Oni koji nude svoje proizvode ili usluge dobijaju mogućnost da se veliki broj ljudi upozna sa njihovom ponudom.
YouTube reklamiranje otvorilo je kompanijama i brendovima jedan novi prostor za prezentovanje svoje prodaje. Era digitalnog marketinga u velikoj meri počela je da se razvija upravo zahvaljujući YouTube-u. Gotovo jedna trećina ljudi vreme provodi na ovoj platformi, a svakog minuta postavi se oko 72 sata novog video materijala. Svetske margetinške agencije radile su određena istraživanja i utvrdile da je veliki broj ispitanika, čak 80% njih, odluku o kupovini određenog proizvoda donelo na osnovu njegove video prezentacije. Mnoge kompanije ističu da je YouTube oglašavanje direktno uticalo na povećanje prodaje njihovih proizvoda.
Preko YoutTube platforme za oglašavanje moguće je targetiranje, tj. biranje publike kojoj oglašivači žele da prezentuju svoje proizvode i to prema karakteristikama kao što su: pol, starosna struktura, interesovanja, lokacija i slično. Veoma je važno odrediti i profilisati svoju publiku kako bi određeni oglas došao do ljudi koji su zainteresovani za određenu ponudu.

Kako početi sa YouTube oglašavanjem
Kada je u pitanju promocija brenda, pojedinaca, proizvoda ili usluga na online platformama, prvo pitanje koje se postavlja je: Kako početi?
Oni koji se bave marketingom na internetu uvek će vam savetovati da objavljujete autentičan i zanimljiv sadržaj. Međutim, to je lako reći, ali često je teško uraditi. Za početak, neophodno je da napravite plan i ideje za oglašavanje. Ako da se upustite u YouTube oglašavanje, onda treba da otvorite kanal na ovoj mreži i da počnete sa objavljivanjem sadržaja. Možda bi bilo dobro da potražite savet ili usluge agencije koja se bavi kreiranjem video sadržaja, jer će vam ono sigurno dati odlične smernice i ideje za stvaranje originalnog materijala.
Vremenom ćete se i sami opustiti i naučićete kako da razvijate svoj YouTube kanal. Što više sadržaja imate, dobijaćete sve veći broj pretplatnika, samim tim će vaš kanal biti kvalitetniji i YouTube oglasi donisiće vam veće prihode.
Tipovi YouTube oglasa
YouTube nudi različite mogućnosti reklamiranja i plasiranja oglasa. Ovo nije pogodnost koju mogu da koriste isključivo velike kompanije ii brendovi. Sve veći broj manjih firmi kao i pojedinaca odlučuje se za YouTube oglašavanje, a odabirom odgovarajuće vrste oglasa i pravilnim targetiranjem publike, svako ima šansu da postigne rezultate na ovoj popularnoj platformi.
Oglašavanje na YouTube-u nudi različite mogućnosti kreiranja i plasiranja oglasa. Potrebno je da dobro razumete karakteristike svakog pojedinačnog tipa oglasa, jer ćete na taj način pravilno realizovati svoje planove oglašavanja.
TrueWiev oglasi
Pružaju korisnicima određenu dozu kontrole, mogu ih odgledati koliko žele ili ih potpuno preskočiti. Ovako se štedi novac jer oglašivači plaćaju samo kada je njihov plaćeni video odgledan 30 sekundi i oglas ne dolazi do velikog broja ljudi.
YouTube Bumper
Ovo su oglasi koje nije moguće zaobići ili preskočiti, ali zato traju kratko, njihova dužina ograničena je na 6 sekundi. Ukoliko želite da svojim oglasom detaljnije prezentujete neki proizvod ili uslugu, ova vrsta oglasa nije pogodna baš zbog svog trajanja.
YouTube Sponsored Card
Radi se o oglasima koji se pojavljuju za vreme trajanja nekog video klipa, uglavnom u gornjem desnom uglu. Često se koriste u situacijama kada se prezentuje neka vrsta online prodaje.
YouTube Overlay oglasi
Prikazuju se na samom dnu određenog video snimka. Mogu biti u obliku teksta ili u video formatu. Preporučuju se onima koji tek započinju svoje YouTube oglašavanje jer se lako kreiraju.
YouTube Display oglasi
Pojavljuju se van samog videa pa postoji rizik da uopšte ne budu primećeni. Zbog ovoga je pre oglašavanja potrebno dobro razmisliti o očekivanim rezultatima i na osnovu toga odabrati određenu strategiju oglašavanja.
Na osnovu ovih činjenica i objašnjenja možete zaključiti da YouTube oglašavanje ima mnoge prednosti i odavno je veoma važan deo kampanja u poslovnom svetu.
Video oglasi omogućavaju vam da se povežete sa potencijalnim kupcima na jedinstven i upečatljiv način. Možete ih targetirati i doći do željene ciljne grupe. Iako određeni broj korisnika posle određenog vremena „preskoči“ vašu reklamu, istraživanja pokazuju da mnogi od njih zapamte vaš brend.
Dakle, ukoliko planirate da sebe, svoj brend ili firmu promovišete na online kanalima, YouTube je mreža koju nikako ne smete izostaviti.